01 sep

Google’s dirty little secret

Het mag nu reeds duidelijk zijn, zelf schrijf ik niet echt veel arikels. Ik uit mijn creativiteit net iets beter op andere manieren.

In ieder geval:
Ik ben op zoek naar een nieuwe webhost. Met iets meer ruimte. Dus was ik wat aan het zoeken naar reviews van verschillende hosts die binnen mijn budget vallen, genoeg ruimte bieden en die stabiel en snel genoeg is om de bezoekers van mijn websites min of meer tevreden te stellen. Althans tevreden over de beschikbaarheid en snelheid.

Webbureau Netlash ken ik al geruime tijd van hun geweldig interessante artikels en van spokesman Bart De Waele op twitter (@netlash). En ook deze keer was het weer raak: Google’s dirty little secret.

Bij het uitkiezen van een webhost voor persoonlijk gebruik is het vaak voldoende om die ene goedkope host te kiezen die u redelijk wat GB’s te bieden heeft. Wanneer je echter gezien wil worden in de Google zoeklijsten moet men net iets verder denken dan dat. Zo blijkt uit de test van Netlash.

Observation 1
Go to: www.google.be.
Search for ‘webdesign’.
Look at the top-5 results.
You”ll notice that, while surfing on a Belgian computer, on the Belgian Google site, you”ll get results that are all Belgian companies.

Observation 2
Go to: www.google.nl.
Search for ”webdesign”.
Look at the top-5 results.
You”ll notice that, while surfing on a Belgian computer, on the Dutch Google site, the results are sites in Dutch, and are both Belgian and Dutch sites.

Observation 3
Go to: www.google.com.
You might have to use a proxy: www.proxify.com, as Google redirects you to the Google-site of your own country.
Search for ”webdesign”.
Look at the top-5 results.

Om meer te weten de komen over deze verschillen, verwijs ik u graag door naar het oorspronkelijke artikel:
http://www.netlash.com/blog/detail/googles-dirty-little-secret

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *